Maak kennis met BetCity Superfans Lesley, Randy en Japie

Aankomende donderdag 30 juni is een droevige dag voor fans van de vele ex-profvoetballers die in talloze online gokreclames te zien zijn. Vanaf deze dag is het namelijk verboden voor gokbedrijven om rolmodellen in hun reclames te gebruiken, wat betekent dat BetCity afscheid zal moeten nemen van ambassadeurs Wesley Sneijder, Andy van der Meijde, Wim Kieft en Sjaak Swart. Gelukkig heeft de goksite hier al een oplossing voor gevonden: de Superfans.

Een onderwerp van vele discussies

Eerder deze week werd namelijk door BetCity bekendgemaakt dat het vertrek van het viertal ex-topvoetballers zal worden opgevuld door de introductie van Superfans Lesley, Randy en Japie die vanaf 30 juni in de reclames van het online casino te zien zijn. Sinds de legalisering van de Nederlandse online kansspelmarkt op 1 oktober 2021 zijn gokreclames al een onderwerp van vele discussies. Tegenstanders hiervan vonden dat er te veel reclames werden uitgezonden en dat zij zich daarnaast zouden richten op kwetsbare doelgroepen.

Dit werd al gauw opgepakt door de Minister voor Rechtsbescherming, Franc Weerwind, die al bij zijn aanstelling de belofte maakte om zich te richten op een verbod die hier een eind aan zou moeten maken. Het bleek dat dit niet zo simpel was als de minister aanvankelijk had verwacht, en dat het zeker nog wel een jaar zou kunnen duren voordat de nieuwe wet zou zijn afgerond.

Verbod op rolmodellen in gokreclames

Wel zou het voor Weerwind mogelijk zijn om op de korte termijn het gebruik van rolmodellen in gokreclames te verbieden, aangezien hier geen nieuwe wet voor nodig was. Dit zou namelijk al met een wijziging van de Regeling werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen kunnen worden behaald.

De inhoud van de regelwijziging werd dan ook in mei 2022 bekendgemaakt, waarin het begrip rolmodel o.a. als volgt werd omschreven:

  • personen die hun bekendheid ontlenen aan activiteiten in het heden of het verleden als:
    • beroepssporter, sporttrainer of een andere persoon met een publiek zichtbare rol binnen de beroepssport.

En dus zal vanaf donderdag 30 juni het gebruik van voormalige profvoetballers in gokreclames een ding van het verleden zijn. Dit is iets waar BetCity.nl al sinds haar lancering samen met de opening van de Nederlandse legale online kansspelmarkt meerdere keren heeft gedaan. Zo werd voormalig Koning TOTO Andy van der Meijde de hoofd ambassadeur en werd hij in april 2022 opgevolgd door TOTO-transfers Wesley Sneijder, Sjaak Swart en Wim Kieft.

De drie Superfans

De bekende gezichten van Van der Meijde, Sneijder, Kieft en Swart worden vanaf aanstaande donderdag dus ingeruild voor een nieuw drietal. BetCity introduceerde eerder deze week de drie Superfans Randy, Lesley, en Japie die de nieuwe ambassadeurs van het online casino zullen worden. De Superfans zijn ook al te zien in een gloednieuwe reclame, die BetCity zelf als volgt heeft omschreven:

“Lesley is – na een minder succesvolle voetbalcarrière – lekker zichzelf gebleven en woont in een keurig rijtjeshuis (in tegenstelling tot Wesley die werd opgepikt voor een vrij riante villa). Randy, die bekend staat om zijn geestige social media, pikt zijn oude vriend Lesley op in zijn degelijke Hyundai in plaats van Andy’s BMW. Samen rijden de mannen richting Japie. Japie is eigenaar van Cité Pari (voor de Slimme Spelers: Frans voor BetCity) en heeft kort geleden iemand in de winkel gehad die 4-0 voorspelde. Wie was dat ook alweer?”

Bekijk hieronder de nieuwe reclame van BetCity, die binnenkort ook op televisie zal worden uitgezonden:

0

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.