Martijn Maertens (CEO Circus) over zelfregulering en buitenreclame

Binnenkort staat het WK voor de deur. Daarnaast is de kans op een verbod op ongerichte reclame voor hoog-risico kansspelen groot. Zo zouden november en december wel eens de laatste maanden kunnen zijn dat er traditionele gokreclames te zien zijn. Martijn Maertens, CEO van Circus lanceert maandag een campagne rondom het WK. In de campagne ligt de nadruk op verantwoord spelen.

buitenreclames

Er is nog altijd grote discussie rondom gokreclames. De marktopening zorgde destijds voor een grote golf van reclames. Dit zorgde voor initiatieven om gokreklames te verminderen.

Zelfs kwam er een zelfregulering vanuit twee brancheverenigingen VNLOK en NOGA. Hierin is vastgesteld dat buitenreclame niet langer gevoerd wordt. Ondertussen wordt er doorgewerkt aan een verbod op alle ongerichte reclames voor hoog-risico kansspelen. Deze wet ligt op dit moment nog bij de Raad van State en moet in Q1 van 2023 ingevoerd worden.

Het WK 2022 in Qatar gaat hier nog aan vooraf. Dit zou wel eens het laatste grote sportevenement kunnen zijn die de bookmakers kunnen opluisteren met publieke campagnes. De reclames rondom het WK hebben ook al voor wat commotie gezorgd.

Interview met Maertens

Casino Nieuws sprak met Martijn Maertens, CEO van Circus. Het gesprek ging over buitenreclames, het WK Qatar en zelfregulering. Hierin geeft Maertens aan dat hun nieuwe campagne gaat over verantwoord spelen, dat deze een gematigde toon is en in hun ogen voldoet aan de wens van de minister. Daarnaast vertelt hij dat het gaat om een out of home-campagne. Het doel is om een grotere brand-awareness te creëren.

Maertens verwacht ook reclames van andere aanbieders zullen worden uitgebracht tijdens het WK. Hij vindt het jammer dat de opening van de markt heeft gezorgd voor agressieve marketingcampagnes, waardoor de politieke discussie over het verbod op ongerichte reclame is gestart.

0

Een reactie plaatsen

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Terug naar boven