Handleiding om Teleurstellingen in Online Casino’s te voorkomen
We krijgen soms berichtjes van spelers die bij online casino’s een slechte ervaring hebben gehad. Gelukkig komt het niet vaak voor, maar het gebeurt. Maar wat gaat er fout? En hoe kun je deze ervaringen voorkomen? We leggen het je graag uit in dit blog.
2% van de spelers heeft een nare ervaring in het casino. In 90% van die gevallen komt dat omdat spelers vaak niet bewust zijn van belangrijke zaken: het zijn zaken die voorkomen hadden kunnen worden
“Speel nooit bij deze website: het zijn oplichters”
Bij OnlineCasino24.nl krijgen we niet vaak berichtjes van spelers, maar als het berichtjes zijn, dan zijn het meestal klachten. En die zitten vaak vol emotie. Spelers geven aan dat ze zich belazerd voelen. Maar als wij dan bekijken waar het mis gaat, dan moeten we bijna altijd concluderen dat het niet de fout van de website is, maar vaak van de speler. Kostbare, en soms echt miniscule, pijnlijke foutjes, met soms grote gevolgen. We willen jou als speler daarvoor behoeden. Voor eens en voor altijd. Zodat je deze teleurstellingen voorkomt.
De meest voorkomende teleurstelling en meest gemaakte fout: het accepteren van een bonus zonder de regels te kennen!
Op 1 staat absoluut het accepteren van een bonus. Als speler heb je de keuze om een storting te maken en de bonus te accepteren, of een storting te maken en de bonus niet te accepteren. Geeft de website je die keuze niet, en krijg je de bonus automatisch, dan kun je bij de klantenservice vragen om een bonus removal voordat je verder speelt. Speel in dit geval dus niet totdat je bevestiging hebt dat de bonus verdwijnt. Dat is belangrijk!
Welnu, spelers die wel een bonus accepteren of willen: zorg dat je ELKE letter van de bonus terms and conditions kent. Vaak staan die hier op OC24 al te lezen in de bonuskolom van de review, maar ze staan sowieso ook op de website van het casino. Helaas zijn er in het verleden veel spelers geweest die door een online casino bestempeld worden als ‘bonus abusers’. Dit zijn spelers die moedwillig robotisch spelen of zelfs frauderen om het online casino de bonus afhandig te maken. Dat kon vroeger wat makkelijker omdat de regels toen nog niet streng waren.
Vanwege dit gedrag van deze bonus abusers, hebben online casino’s een lijst gemaakt met condities waar je aan moet voldoen wil je de bonus uit kunnen cashen. Zo staat er bijv. vaak in dat je wagering niet van toepassing is op roulette of blackjack of dat je niet met inzetten hoger dan 10 euro mag spelen per draai om big wins te voorkomen die uit de bonus kunnen worden getriggered. Doe je dit wel, dan kan het casino je hele bonus ongeldig verklaren en dus ook je winsten! En dat wil je niet. Is het casino dan oneerlijk of een oplichtersmaatschappij? Nee, geenszins. Ze volgen gewoon hun reglement, en dat moet jij als speler ook doen als je de bonus wilt. Als je geen zin hebt in die regels, dan kun je veel beter zonder bonus spelen.
Accepteer geen bonus als je niet vast wilt zitten aan reglementen. En als je wel met een bonus speelt, zorg dan altijd dat je op de hoogte bent van de terms and conditions!
Een andere veel voorkomende frustratie: het uitkeren van winsten
Sommige klachten die binnen komen gaan over het uitbetalen van winsten. Gefrustreerde spelers die klagen over een casino dat ‘niet soepel meewerkt met uitbetalen van winsten’ of ‘eindeloos blijft vragen om documenten’. Ja, het is zeker waar dat het storten van geld een stuk makkelijker is dan de eerste keer uitbetalen.
Dat komt omdat een online casino het jou zo makkelijk mogelijk wil maken om te registreren. Ze willen graag nieuwe klanten en 1 manier om dat te bewerkstelligen is te zorgen voor een snel registratieproces. Dat waardeer jij als speler ook, want je wilt zo snel mogelijk spelen. Maar, nu komt het. Een online casino heeft een licentie in bijv. Malta of Engeland, en van die licentiehouder (en ook van de EU) moeten ze beschikken over voldoende gegevens. Ze moeten hun klanten (jij, de speler) compliant krijgen, d.w.z.: beschikken over je paspoort, een kopie van je bankrekeningafschrift en/of energierekening zodat jouw persoonsgegevens, adresgegevens en bankgegevens geverifieerd zijn.
Dat moment van toetsen komt altijd bij de eerste keer uitstorten. Daar ontkomt niemand aan. Het casino wil je echt niet frustreren. Ze zijn het nu eenmaal verplicht. Als een online casino het bij de tweede uitbetaling nog steeds zou vragen, ja dan zijn ze verkeerd bezig en heb je reden tot klagen. Of, als je casino een slecht bereikbare klantenservice heeft, dan heb je reden tot klagen. Maar het sturen van documenten, is nu eenmaal een verplicht iets, en dat is maar goed ook!