Gokreclames Facebook na toestemming

Sinds kort is het Facebook beleid rondom gokreclames aangepast. Dit betekent dat potentiële adverteerders eerst schriftelijke toestemming moeten vragen aan Facebook om een gokadvertentie te plaatsen.

facebook toestemming

Wanneer gokbedrijven graag op Facebook adverteren, moeten ze tegenwoordig eerst schriftelijk toestemming vragen aan Meta (het platform waar ook Facebook onderdeel van is). Facebook kondigde dit aan op hun website.

Ook moeten gokbedrijven kunnen laten zien dat ze de juiste licenties hebben voor het land waarin de advertentie zal draaien. Het gaat hierbij om de volgende gokproducten:

  • Advertenties die bestemmingspagina’s hebben waarop games of kansspelen worden gepromoot. Dit geldt ook als je niet direct op die bestemmingspagina kansspelen kunt spelen.
  • Alle soorten van online kansspelen. Je kunt hierbij denken aan gokkasten, loterijen, tafelspelen, toernooien, etc.
  • Spellen waarbij geld/andere monetaire waarde onderdeel is van het spel of de toegang ertoe.

Ook stelt Meta een aantal eisen. Zo mogen de advertenties niet gericht zijn om personen onder de 18 jaar. Daarnaast moeten ook alle toepasselijke wetgevingen worden nageleefd.

Niet alle gokreclames schriftelijke toestemming

In sommige gevallen is het niet nodig om schriftelijke toestemming te vragen. We hebben dit voor je onder elkaar gezet:

  • Bij fysieke kansspelactiviteiten of gelegenheden, waarbij echt geld wordt gebruikt. Voorbeelden hiervan zijn casino’s met een fysieke locatie.
  • Loterijen die worden georganiseerd door de overheid of de staat. Wel dient hierbij de adverteerder rechtstreeks verantwoordelijk te zijn voor de activiteiten van de loterij.
  • Spellen die je gratis kunt spelen
  • Prijsacties. Hierbij geldt dat online kansspelen niet het primaire bedrijfsmodel van de aanbieder is.
0

Een reactie plaatsen

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Terug naar boven